Van
itt, kérem, ez a taxis blokád. Tart már vasárnap éjjel óta, szóval
három és fél napja. Na, ennyi idő alatt mindenki tökéletes taxi-szakértő
lett. A teljes ország, azaz a kicsit sem érintett vidékiek is pokolian
meg tudják mondani, hogy mi is a helyzet a budapesti személyszállítások
frontján.
A taxi, jelentem tisztelettel, kényelmi szolgáltatás. Azaz nem kötelező használni, nem kötelező szeretni, de utálni sem. Van, kell és kész. Elvileg az Uber is az lenne, ha lehetne. Ha a cég tevékenységi körei között szerepelne egyetlen egy aprócska, erre vonatkozó megjelölés is. De nincs. Ezen túl van még vele temérdek más probléma is. Mondjuk olyan apróságok, mint hogy az Uber sofőrök holland bankszámláról kapják meg a pénzüket, amiből bizonyos százalékot levon a cég költségekre. Ez még nem baj, más is dolgozik külföldi cégnek. Ám valami rejtélyes oknál fogva javasolják a sofőröknek a kéthavonkénti bankszámla cserét. Az Uber nem ragaszkodik ahhoz, hogy a sofőrjeik saját bankszámlára kérjék a fizetésüket. Lehet anyué, apué, ángyié. De nem adóelkerülés ez. Kicsit sem. Aztán amikor szerződnek, aláíratják a sofőrrel, hogy mindenért ő a felelős. Szóval, mivel a sofőr nem taxis, és nincs utasbiztosítása (sem), ha megsérülsz, oldd meg valahogy. Mindent! Vagy pereld ki akár fél lábbal is a gatyájából a sofőrt, mert az Uber nem fog kártalanítani. Amúgy ha regisztrálsz az Uberre, elfogadod az apró betűst, azaz hogy megadod minden bankszámla adatodat, ők figyelhetik a számládat, van-e rajta elég pénz, hogy nemes hátsódat kényelmesen egy Matiz vagy Suzuki hátsó ülésére helyezd. Ja és inkasszót tesznek rá, merthogy nincs bankkártya terminál az Uberben, se készpénzes forgalom. Csak azonnali inkasszóval tudják beszedni a pénzüket.
De amúgy mindez tök mindegy. Ami nekem böki a csőrömet, az az, hogy igazi, nemzeti elkötelezettségű emberek fröcsögnek habzó szájjal a szemét taxisokra. Olyan emberek, akik egyébként se taxival, se Uberrel nem járnak, mert nem engedhetik meg maguknak, így bele sem látnak a dolgokba. Olyan emberek, akik követelik a multik bezárását, az offshore cégek kitakarítását az országból. Akik kérik a magyar vállalkozások, vállalkozók támogatását. Na, ezek drukkolnak most az offshore Ubernek, amelynek nincs magyar tulajdonosa, és amelyik a létező legnagyobb offshore paradicsomban van bejegyezve. És amelyik kimondatlanul, pusztán az árak alacsonyan tartásával épp megölni készül magyar vállalkozásokat és vállalkozókat – akiket aztán vagy szeretünk, vagy utálunk, de csak hazaiak.
Azt az Ubert éltetik, amelyik kimondatlanul, de adócsalásra buzdítja és ösztönzi a sofőrjeit. Sofőrjeit? Hm, inkább szerződött partnereit. Mert nekem Gézuka a három éves jogsijával, és a mamát teszkóba szállítós rutinjával pont nem sofőr. Csak némi vezetési gyakorlatra szert tevő Gézuka. Drukkolnak az Ubernek, mert mindenkinek van egy sztorija a szemét taxisokról. Lehet, hogy csak hallotta valakitől, akinek mesélte valaki, de az akkor is tuti, igazi sztori. És utálja, mert neki nincs pénze taxira, és utálni kell mindent, mindenkit, aki egy kicsit jobban él, és megteheti. Tehát taxival csak a burzsujok járnak!
Szóval a nemzeti érzelműek nagy része egy offshore multit támogat, amolyan dögölj bele, rohadt taxis alapon. Ha nekem nem futja rád, te már ne is legyél, és ne is egyél. Mert most ez a többségi vélemény, hát birkaként beállnak a sorba, bégetnek egyet. Főleg mióta a drogos Juhász ráült a sztorira, és belevitte a politikát. Na ja. Biztos nem szerencsés, de kérdezem én: egyetlen más politikus odament, és segített nekik? Adott tanácsot, hogy mit mondjanak, mit tegyenek a taxisok, hogy valóban egyenlő legyen a verseny? Volt olyan nemzeti érdekek mellett elkötelezett politikus, aki azt mondta volna, lépjünk fel az offshore multi ellen? És amúgy szerinted nagy részük egyáltalán tudta, ki is az a Juhász?
Merthogy itt a dolgok nem szólnak másról, mint egyenlő jogokról és egyenlő kötelezettségekről. Csak éppen divat utálni a taxist, és trendi szeretni az Ubert. Merthogy ma ez a divat. Apuci kicsi fia szombat éjjel Ubert hív a Deák téren. Apuci pénzén betépve nyomkodja az appot, a papától kapott ájfonon, és baromi büszke rá, ő milyen trendi. Apuci pénzéért übereli a többi srácot, és bele sem gondol, hogy ötven méteres körzetben találná bőven taxit. Olcsóbban, ugyanis a taxi fix áras, az Uber pedig csúcsban felszoroz. Nem kicsit, nagyon. Így lett szilveszterkor 1100 forint egy kilométer. De akkor is trendi volt az Uber.
Most pedig ez a trendi a sok trend-gyűlölő nemzeti számára is. Mert azt hallotta, a taxisok bunkók. Na ja, csak szólok, a taxit is emberek vezetik. Van bunkó taxis, és cuki taxis, szemét Uberes és rendes – ám cseppet megvezetett és naív – Uberes is. Ahogy van tahó rohammagyar és tisztességes, becsületes nemzeti érzelmű ember is.
De azért, ha kérhetlek, ne véleményezz másokat. És ha be akarod záratni a Tescot, utálsz minden multit, megveted a multikultit, ágálsz az offshore cégek ellen, akkor vedd fel a listádra az Ubert is. Nem kell szeretni a taxist, de legalább fogd be a pofád, amíg nem érted, miről szól ez az egész. Butának lenni nem bűn, de a napraforgó igencsak kétszínű növény.
Tudod, mit? Menjünk oda, és üljünk le közéjük a betonra. Ne a taxisok mellett, mert minek? Azért, hogy végre a külföldi cégek is pont ugyanannyi jogot és kötelezettséget kapjanak, mint a magyar vállalkozók. Azért, hogy egyenlő feltételek mellett, egészséges versenyhelyzetet teremtve majd mi eldönthessük, kivel akarunk utazni, ha tehetjük. Azért, hogy a magyar vállalkozó boldogulhasson, tisztességgel, adót fizetve, ahogy neked és nekem is létezni kell. Azért, hogy végre megértse a sok trendi birka, ez itt a mi jogainkról és életünkről is szól. Mert ha ez így megy tovább, holnap itt kitör az anarchia. Szabadabb lesz még inkább a rablás, és a maradék kicsi magyart is feláldozzák az amerikai álom és a multikulti oltárán.
A taxi, jelentem tisztelettel, kényelmi szolgáltatás. Azaz nem kötelező használni, nem kötelező szeretni, de utálni sem. Van, kell és kész. Elvileg az Uber is az lenne, ha lehetne. Ha a cég tevékenységi körei között szerepelne egyetlen egy aprócska, erre vonatkozó megjelölés is. De nincs. Ezen túl van még vele temérdek más probléma is. Mondjuk olyan apróságok, mint hogy az Uber sofőrök holland bankszámláról kapják meg a pénzüket, amiből bizonyos százalékot levon a cég költségekre. Ez még nem baj, más is dolgozik külföldi cégnek. Ám valami rejtélyes oknál fogva javasolják a sofőröknek a kéthavonkénti bankszámla cserét. Az Uber nem ragaszkodik ahhoz, hogy a sofőrjeik saját bankszámlára kérjék a fizetésüket. Lehet anyué, apué, ángyié. De nem adóelkerülés ez. Kicsit sem. Aztán amikor szerződnek, aláíratják a sofőrrel, hogy mindenért ő a felelős. Szóval, mivel a sofőr nem taxis, és nincs utasbiztosítása (sem), ha megsérülsz, oldd meg valahogy. Mindent! Vagy pereld ki akár fél lábbal is a gatyájából a sofőrt, mert az Uber nem fog kártalanítani. Amúgy ha regisztrálsz az Uberre, elfogadod az apró betűst, azaz hogy megadod minden bankszámla adatodat, ők figyelhetik a számládat, van-e rajta elég pénz, hogy nemes hátsódat kényelmesen egy Matiz vagy Suzuki hátsó ülésére helyezd. Ja és inkasszót tesznek rá, merthogy nincs bankkártya terminál az Uberben, se készpénzes forgalom. Csak azonnali inkasszóval tudják beszedni a pénzüket.
De amúgy mindez tök mindegy. Ami nekem böki a csőrömet, az az, hogy igazi, nemzeti elkötelezettségű emberek fröcsögnek habzó szájjal a szemét taxisokra. Olyan emberek, akik egyébként se taxival, se Uberrel nem járnak, mert nem engedhetik meg maguknak, így bele sem látnak a dolgokba. Olyan emberek, akik követelik a multik bezárását, az offshore cégek kitakarítását az országból. Akik kérik a magyar vállalkozások, vállalkozók támogatását. Na, ezek drukkolnak most az offshore Ubernek, amelynek nincs magyar tulajdonosa, és amelyik a létező legnagyobb offshore paradicsomban van bejegyezve. És amelyik kimondatlanul, pusztán az árak alacsonyan tartásával épp megölni készül magyar vállalkozásokat és vállalkozókat – akiket aztán vagy szeretünk, vagy utálunk, de csak hazaiak.
Azt az Ubert éltetik, amelyik kimondatlanul, de adócsalásra buzdítja és ösztönzi a sofőrjeit. Sofőrjeit? Hm, inkább szerződött partnereit. Mert nekem Gézuka a három éves jogsijával, és a mamát teszkóba szállítós rutinjával pont nem sofőr. Csak némi vezetési gyakorlatra szert tevő Gézuka. Drukkolnak az Ubernek, mert mindenkinek van egy sztorija a szemét taxisokról. Lehet, hogy csak hallotta valakitől, akinek mesélte valaki, de az akkor is tuti, igazi sztori. És utálja, mert neki nincs pénze taxira, és utálni kell mindent, mindenkit, aki egy kicsit jobban él, és megteheti. Tehát taxival csak a burzsujok járnak!
Szóval a nemzeti érzelműek nagy része egy offshore multit támogat, amolyan dögölj bele, rohadt taxis alapon. Ha nekem nem futja rád, te már ne is legyél, és ne is egyél. Mert most ez a többségi vélemény, hát birkaként beállnak a sorba, bégetnek egyet. Főleg mióta a drogos Juhász ráült a sztorira, és belevitte a politikát. Na ja. Biztos nem szerencsés, de kérdezem én: egyetlen más politikus odament, és segített nekik? Adott tanácsot, hogy mit mondjanak, mit tegyenek a taxisok, hogy valóban egyenlő legyen a verseny? Volt olyan nemzeti érdekek mellett elkötelezett politikus, aki azt mondta volna, lépjünk fel az offshore multi ellen? És amúgy szerinted nagy részük egyáltalán tudta, ki is az a Juhász?
Merthogy itt a dolgok nem szólnak másról, mint egyenlő jogokról és egyenlő kötelezettségekről. Csak éppen divat utálni a taxist, és trendi szeretni az Ubert. Merthogy ma ez a divat. Apuci kicsi fia szombat éjjel Ubert hív a Deák téren. Apuci pénzén betépve nyomkodja az appot, a papától kapott ájfonon, és baromi büszke rá, ő milyen trendi. Apuci pénzéért übereli a többi srácot, és bele sem gondol, hogy ötven méteres körzetben találná bőven taxit. Olcsóbban, ugyanis a taxi fix áras, az Uber pedig csúcsban felszoroz. Nem kicsit, nagyon. Így lett szilveszterkor 1100 forint egy kilométer. De akkor is trendi volt az Uber.
Most pedig ez a trendi a sok trend-gyűlölő nemzeti számára is. Mert azt hallotta, a taxisok bunkók. Na ja, csak szólok, a taxit is emberek vezetik. Van bunkó taxis, és cuki taxis, szemét Uberes és rendes – ám cseppet megvezetett és naív – Uberes is. Ahogy van tahó rohammagyar és tisztességes, becsületes nemzeti érzelmű ember is.
De azért, ha kérhetlek, ne véleményezz másokat. És ha be akarod záratni a Tescot, utálsz minden multit, megveted a multikultit, ágálsz az offshore cégek ellen, akkor vedd fel a listádra az Ubert is. Nem kell szeretni a taxist, de legalább fogd be a pofád, amíg nem érted, miről szól ez az egész. Butának lenni nem bűn, de a napraforgó igencsak kétszínű növény.
Tudod, mit? Menjünk oda, és üljünk le közéjük a betonra. Ne a taxisok mellett, mert minek? Azért, hogy végre a külföldi cégek is pont ugyanannyi jogot és kötelezettséget kapjanak, mint a magyar vállalkozók. Azért, hogy egyenlő feltételek mellett, egészséges versenyhelyzetet teremtve majd mi eldönthessük, kivel akarunk utazni, ha tehetjük. Azért, hogy a magyar vállalkozó boldogulhasson, tisztességgel, adót fizetve, ahogy neked és nekem is létezni kell. Azért, hogy végre megértse a sok trendi birka, ez itt a mi jogainkról és életünkről is szól. Mert ha ez így megy tovább, holnap itt kitör az anarchia. Szabadabb lesz még inkább a rablás, és a maradék kicsi magyart is feláldozzák az amerikai álom és a multikulti oltárán.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése