Ugrás a fő tartalomra

BOLTOS JÓZSI MEGTÉRÉSE

(egy ismerős mesélte, valós történet alapján)

Volt egyszer, hol nem volt, volt egyszer a srác. Na jó, inkább már férfiember, amolyan középkorú, stabil egzisztenciával, kicsinyke bolttal, sok vevővel, igazán jó hobbival. Szerette őt mindenki, vidám, jó kedélyű ember volt, akinél a vevők nem csak a vásárlás rövidebb – hosszabb idejére ragadtak le. Én is mindig kedveltem, különösen, mert amolyan igazi, tökös, jobboldali radikális pasinak ismertem meg. A boltjában is vállalta ezirányú kötődését, igaz, zsidózni csak pajeszos - kaftános vevők híján kezdett neki. Mert hát az üzlet, az üzlet.

Ám az élet mindig tartogat meglepetéseket és eget – földet rengető változásokat. Ilyen volt a migránsáradat. Barátunk, aki korábban cigányt, négert vadul hajított ki boltjából, elkötelezett migráns - simogató lett. Járt ki a pályaudvarokra, terekre, szállított adományt, vásárolt és vitt mindent, amit csak jónak gondolt. Ment éjjel és nappal, mint zsidóban a fájdalom. Én is ritkán jártam a boltja felé, a napok a határokon, a táborokban teltek. Mikor azonban nagy ritkán mégis itthon voltam, véletlenül találkoztunk, hallhattam az álságos ideológiát: ő csak azt akarja, mielőbb menjenek innen. Ezért segít csak, nem más az ok. Menjenek, menjenek, mielőbb és tovább! Hittem? Nehéz volt. Főleg akkor, amikor már fiait is magával cipelte, és rendre megjelent a legvéresebb szájú migráns – simogató csapatok „vezetőségi ülésein”. Az i-re a pontot a migráns kölyköknek szervezett énekes – rajzos játszóháza tette fel. Már nem hittem a hazug ideológiát, már tudtam: megtérítették! És ekkor már tudtam azt is: Cherchez la femme! Mindig egy nő, egy szerelem áll az ilyen vad pálfordulások mögött. 

Mindig nagy pinabubus volt az istenadta, ám nem sokkal korábban lett újfent szerelmes barátunk. És bizony a hölgy liberális nézeteivel, vadul túlfejlett szociális érzékével megfertőzte. Merthogy ő nem a pénzt látta a simogatásban, az biztos. Vett, vitt, vásárolt, tankolt, szállított, éjszakázott. Boltjába pedig egyre kevesebben tértek be, már mehetett néger is, ha akart, ő pedig egyre ritkábban foglalkozott az addig virágzó és sikeres üzlettel. 

Lettek helyette kedvelt migrijei, de ha nagyritkán meglátott, még róluk sem akart velem beszélgetni. Bárki mással, csak velem ne kelljen. Ismert tán? Meglehet. Ahogy az is valószínű, tudta, én sosem változom, az elveimet sem pénzért, sem szerelemért el nem adom. Ha mégis belefutott egy – egy ilyen sztoriba, a vita vége gyorsan eljött. Érvei elfogytak, és már csak támadni, vádaskodni tudott: te mindig mindent előre tudsz, mindig mindent megjósolsz, de úgysem lesz igazad! Pedig én nem jósoltam, csak józan logikával szemléltem a dolgokat. És valahogy mindig nekem lett igazam, ám akinek érvei már nincsenek, annak egyetlen fegyvere marad: a támadás. Lassan – lassan kiutált a boltból.

Én lettem a szar alak, a rossz vevő. Aztán a nő ment, jött másik, tán még véresebb szájú migráns – simogató. Azóta is együtt járják a táborokat, eddig határon innen, és most már határon túl. Simogatják kedvenc migránsaikat, ajvékolnak az aprónép sorsán, élete egyetlen dolog – a migránsok – körül forog. A bolt pedig? Hol megy, hol pedig nem. Mert már az sem érdekes. Már nem térhet be migráns, nincs kinek a sorsán ott keseregni, nincs kinek az áruját ajándékba odaadni.

Én pedig rájöttem: a migráns – simogatás vallás lett ezek között az emberek között. Vezérlő papjaik szektásítanak, a behódoló hívők pedig a szent migri oltárán mindent feláldoznak. Üzletet, szerelmet, életet.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ANTIDEMOKRATIKUS AGYKATYVASZ…. …avagy ruszkik haza, csak úgy, a CEU okán Itten, kérem, nincsen demokrácia. Mondjuk éjjel sikítva ébredtem álmomból, mert azt álmodtam, hogy a tüntető balliberális csürhe átvette a hatalmat, és Gizi néni jól bevált ernyőjével veri fejen a népet, most éppen a pedagógus hiszti után, a CEU okán. Bár Gizi néni nem tudja, hogy mi az a CEU, de tegnap jó buli volt a dékás haverokkal kimenni tüntetni. Sütött a nap, itt a tavasz, az orvos szerint pedig jót tesz egy kis séta. Zárva volt ugyanis az esztéká, és a piacolás sem lehetett alternatíva, hát legyen egy kis virágvasárnapi vidám vasárnap. Ment tehát, és hívta magával szomszéd Zsuzsit, akinek a férje épp pecázni volt a haverokkal. Kitolta hát Zsuzsi a babakocsit, benne Kisbencével, majd rászólt mobilon apára, menjen már ő is, jó a buli. Amolyan prájdos a hangulat. Szól a zene a teherautón, néha skandálnak valami zorbánellenest, és az most nagyon trendi. Nagyobb buli, mint vasárnap soppingo